Saturday 23 July 2011

YEE MEE MY STYLE

Walaup0n nampak macam x membangkitkan selera tapi tenghari semalam saya kena masak 2 kali atas permintaan anak2. Saya masak untuk anak2 makan ketika pulang dari sekolah kemudian mereka balik dari tuisyen mereka minta saya masak sekali lagi...emmmm tu lah anak2 saya, alhamdulillah bonda mereka ni suka masak kalau tidak x tahu ler ye.........:))

yee mee
ayam saya gunakan bahagian peha & telur
sawi bunga, cendawan shitake dipotong 4, bawang putih 3 biji dicincang, halia dihiris, cili kering dipotong2



tumiskan bawang putih, halia, cili kering dan ayam biarkan seketika kemudian masukkan cendawan shitake, sos tiram saya gunakan 1/2 botol yang kecil, lada sulah dan kicap manis kipas udang tambahkan lebih kurang 2 cawan air bila dah menggelegak masukkan yee mee dan telur jangan lupa sawi ya.


No comments:

Post a Comment